Indbydelse til Stand Up Paddling kursus for begyndere (IPP1) 26. maj 2024

• Sted: Ringsted Kajakklub (RIKA), de sorte bygninger ved dæmningen
  • Svømmekrav: Du skal kunne svømme 200 meter. Alder: Voksne og unge over 15 år
  • Instruktører: Bo og Jesper
  • Vi stiller alt nødvendigt udstyr tilrådighed, dog ikke en våddragt, som er valgfri at medbringe.
  • Pris: 1000 kr. for kursus inkl. årsmedlemskab i 2024 af Ringsted Kajakklub. Betalingsinfo fremsendes efter tilmelding.
  • Tilmelding på linket her senest d. 19/6 2024

Du skal selv medbringe: To sæt ekstra sportstøj/træningstøj  håndklæde og skiftetøj samt egen forplejning (madpakke og gerne energibarer) og drikkelse. Medbring evt. en våddragt, hvis du allerede har en, ellers lærer du på kurset om det rette udstyr, som du kan få glæde af.

Du skal regne med at skulle i vandet flere gange til nogle af øvelserne. Hvis du bruger briller, så er en brillesnor også nødvendig. Du kan købe en brillesnor på kurset for 20 kr.

Formålet med dette kursus SUP IPP1 er at opmuntre og motivere til sikkerhed og ansvarlighed på vandet, samt introducere til de muligheder og gode oplevelser der er forbundet med SUP.

På kurset introduceres du til grundlæggende håndtering og kontrol af boardet og sikkerhed. Der arbejdes med opbygning af tryghed med boardet og vandet, under hensyntagen til udstyr, natur og miljø. Beskyttede forhold, overvejende fladt vand.

Kursusindhold:

• Løfteteknik og vandadgang
  • På- og afstigning, isætning og landgang
  • Fremadpadling
  • Baglænspadling
  • Standsning
  • Padle i 8 tals formation
  • Fejetag/360 gr. (pivot-turn)
  • Sidelænspadling
  • At holde retningen
  • Balancefærdigheder
  • Sculling for støtte
  • Støttetag
  • Tryghed i vandet
  • Kæntring m.m.
  • Sikker bugsering/bæringer
  • Udstyr.

Inkluderet:

Kursus og årsmedlemskab. Deltagelse i ugentlig klubroning, ture og øvrige arrangementer. Roningen på vandet stopper til oktober.

Vi glæder os til at se dig til en hyggelig dag på vandet og som medlem af Ringsted Kajakklub.

Ringsted Kajakklub, Ejlstrupvej 164, 4100 Ringsted. E-mail: ringstedkajakklub@live.dk