SUP-kursus for begyndere med fokus på teknik og sikkerhed lørdag d. 12. august 2023

1. juli 2023 Slået fra Af Jan Christensen

Vil du lære eller blive bedre til Stand Up Paddling? Så har Ringsted Kajakklub (RIKA) et rigtig godt tilbud til dig med vores næste SUP-kursus. Du kan tilmelde dig på linket her (tilmeldingen er overskredet).

Har du prøvet et oppusteligt SUP board, og vil du gerne ro hurtigere, have styr på teknikken og sikkerheden ? Eller vil du bare igang og prøve forskellige typer boards: allround boards, touring boards eller racing boards? Eller måske finde dig nogle romakkere og deltage i fælles ture ? Ja, så er dette kursus noget for dig.

Kursusindhold:

• Valg af rigtigt udstyr
  • Styreteknik, balance og færdigheder på vandet
  • Sikkerhedsøvelser
  • Sejladsregler og sikker padling på Haraldsted sø

Vi afholder dette kursus lørdag d. 12/8 2023 kl. 10-16. Alt nødvendigt udstyr stilles til rådighed, dog ikke våddragt.

Svømmekrav: Du skal kunne svømme 200 meter.

Du skal selv medbringe: Masser af sportstøj/træningstøj  håndklæde og skiftetøj samt egen forplejning (madpakke og gerne energibarer) og drikkelse. Medbring evt. en våddragt, hvis du allerede har en, ellers lærer du på kurset om det rette udstyr, som du kan få glæde af.

Du skal regne med at skulle i vandet flere gange til nogle af øvelserne. Hvis du bruger briller, så er en brillesnor også nødvendig. Du kan købe en brillesnor på kurset for 20 kr.

Efter vores SUP-kursus er du medlem af Ringsted Kajakklub resten af sæsonen (august til december 2023) og kan deltage i alle vores aktiviteter og også blive uddannet til at ro alene (frigivet), hvis du ønsker dette.

Tilmelding senest 3 dage før. Tidlig tilmelding foretrækkes dog af arrangøren. Pris: 1.100 kr. inkl. medlemskab i 2023.

Betaling er muligt via Mobile Pay eller bankoverførsel. Klubbens konto: Reg. nr. 1551. Kontonummer: 11134394 (Danske Bank) kan benyttes. Der kan også betales med Mobile Pay til Mobile Pay Box ID nr.: 7110HC. Mærk betalingen “SUP-kursus + Tilmelders navn.”

Inkluderet:

Kursus og årsmedlemskab. Deltagelse i klubroning (ca. 2 gange ugentligt) og øvrige arrangementer i hele vinterperioden. Roning på vandet stopper i oktober. Du kan gå til frigivelsesprøve i 2023-sæsonen, når du har fået rutine i alle sikkerhedsøvelser. Herefter kan du så benytte klubbens udstyr også uden for almindelige fælles rotider.

Vi glæder os til at se dig!