Kom ud af røret og prøv en tur i kajak

1. september 2015 Slået fra Af Jan Christensen

hallo kajakMan kan godt ringe fra Ringstedvej til Roskildevej, men man kan ikke ro fra Roskildevej til Ringstedvej. Sådan kunne en ny udgave af den kendte Ringsted-vittighed faktisk godt lyde efter at Ringsted Kommune sidste år købte Haraldsted Langesø af HOFOR.

Men en tur i kajak på søen er faktisk alletiders oplevelse, lyder det fra Ringsted Kajakklub (RIKA), der opfordrer alle interesserede til at komme ud af røret og ud i naturen og prøve en tur på søen på Naturens Dag søndag d. 13. september 2015 kl. 13.

Klubbens instruktører står på dagen klar til at hjælpe, og det er ikke så svært, som det måske ser ud til, lyder det fra klubbens formand Jan Christensen. Man skal blot være fyldt 9 år og kunne svømme mindst 350 meter for at være med.

Mødestedet er Haraldsted Langesø ved den sorte bygning ved dæmningen for enden af Ejlstrupvej. Man kan bare møde op i almindeligt sportstøj og må gerne medbringe et sæt skiftetøj, lyder det fra klubben.

Fakta:

Naturens Dag d. 13. september 2015 kl. 13.00

Mødested: Haraldsted Langesø, dæmningen, Ejlstrupvej 164.