Ringsted Kajakklub med i nyt leg- og bevægelsesprojekt

7. november 2012 Slået fra Af Jan Christensen

IMG_3230To instruktører fra Ringsted Kajakklub er med, når Gerlev Idrætshøjskole, Gerlev Legepark, Gerlev Idrætshøjskole og Nordea Fonden i november uddanner instruktører til projekt Byens Leg. Fra Ringsted deltager desuden personale fra Dagmarskolen.

Formålet med Byens Leg er:

• At skabe og fastholde lysten og glæden ved leg og bevægelse hos alle børn og unge samt deres voksne.
  • At fremme alsidigheden i leg og fysisk aktivitet for børn og unge i byens rum.
  • At udvikle et landsdækkende netværk af partnere og lokale aktører, der arbejder for at udbrede leg og bevægelse i byernes rum gennem gradvist selvorganiserende legemiljøer.

Med deltagelsen i uddannelsen ønsker Ringsted Kajakklub at bidrage til at nye idrætsaktiviteter kan igangsættes i Ringsted i 2013.

Byens Leg bringer leg og fysisk aktivitet fra Gerlev direkte ind i vores lokalområde.